Workshop: Tema komposition

När

september 21, 2024

Event Type

Höstens första aktivitet börjar med en workshop där deltagarna först gör en fotografering enskilt eller i grupp. Sedan träffas man i klubblokalen och diskuterar och utbyter erfarenheter och synpunkter.

Komposition

En bild utan linjer uppfattas som platt. Fundera på hur linjer påverkar att leda blicken till önskat mål i bilden fungerar för dig. Linjerna kan vara raka, krokiga, runda, sneda, horisontella eller lodräta.

Ta med 3 bilder du tagit med tanke på ledande linjer i motivet till mötet på ett USB.  (gärna längsta sidan 2000 px per tum). Det kan vara samma motiv ur olika vinkel.  Beskriv sedan på workshopen hur du tänkte när du tog bilden.

Vi träffas i klubblokalen lördag 21 september kl 10 – lunchtid.

Plats: Guldgubbegatan 5 E

Max 12 personer

Ledare av workshopen är Kristina Eriksson

Anmälan via medlemssidan på Facebook. Om du inte använder Facebook går det att anmäla sig med sms till ledaren av workshopen.