Arkitekturfotografi i GoCo

När

november 2, 2024

Event Type

Vi frossar i modern arkitektur i GoCo-området i södra Mölndal!
Det är 9 kvarter med toppmoderna nästan tvångsmässigt rätvinkliga byggnader som binds ihop på markplanet av mina jobbkollegors landskapsarkitektur.
GoCo ger alla möjligheter till klassiska linjer, mönster, texturer och upprepningar mm men vi kryddar till det genom att ge oss ett antal fototeman så att vi får tänka lite utanför boxen. Ni som var med på förra gångens arkitekturfoto känner igen upplägget.
Vi träffas alltså på plats och fotar tillsammans så länge vi har feeling. Det blir säkert en fika efteråt. Alla fotar såklart det man vill men det roliga är att vi har ett antal teman som vi ska fota och någon vecka efter själva fototillfället samlas vi i klubblokalen och går igenom våra bilder tillsammans. Det är superkul och lärorikt att se hur vi tolkar samma teman på olika sätt.
Om vädergudarna är väldigt emot oss kan vi behöva flytta datumet. Tiden är satt så att vi både kan få dagsljus och skymning. Antal platser begränsas bara av klubblokalen. Förra gången var vi 13 fotografer i Hovås och 7 eller 8 i mörkrummet.
Med andra ord kan vi vara hur många som helst på plats i GoCo.
Väl mött 🙂.