Om klubben​

Kungsbacka Fotoklubb – en ideell förening för fotointresserade. Vi är en aktiv klubb med ett flertal aktiviteter på vår agenda.

VÅR VERKSAMHET

Kanske vill du delta på olika utflykter, lyssna till inspirerande föreläsningar eller vara med och ställa ut eller tävla med dina bilder.

Du kanske har viljan att lära dig mera, utvecklas och inspireras av andra inom fotograferingens lockande värld.

Oavsett kunskap och utrustning har vi något för de allra flesta.
Du kan naturligtvis vara ganska avancerad i ditt fotograferande eller så är du en nybörjare. Att fotografera med mobilen går utmärkt!

Viljan att lära sig mer och upptäcka och utvecklas är det som driver oss som medlemmar i föreningen, och att göra detta tillsammans.

Vi har en klubblokal som är utrustad med A2-skrivare och utrustning för blixtfotografering.

I klubblokalen arrangeras temakvällar och andra samlingar för mindre grupper.

Var den finns får du information om när du blir medlem.

Inom klubben finns ett brett kunnande inom både fotografering, kamerateknik och bildbehandling och vi strävar efter att hjälpas åt och dela med oss av vår kunskap.

FÖRELÄSARE/BILDVISNINGAR

Vi bjuder regelbundet in externa föreläsare som arbetar professionellt med foto, bildbehandling eller andra fotoanknutna verksamheter.

De ger oss inspiration och förmedlar sin kunskap.

Det varvar vi med interna föreläsare som har intressanta bilder och berättelser att presentera.

MÅNADSMÖTEN

Våra månadsmöten hålls i ABF Norra Hallands lokaler.

På dessa träffar försöker vi variera innehållet och tillgodose medlemmarnas önskemål för verksamheten.

Besöksadress: Verkstadsgatan 14

UTBILDNING

Möt oss i klubblokalen för olika utbildningar och diskussionsämnen.

Ämnena kan vara:

Bildkritik, bildbehandling, kamerateknik, macrofoto, naturfoto, fota med filter, porträtt, stadsbilder, street photo (människor), fågelfoto, bildkritik etc.

Kom gärna med egna förslag på utbildningsområden!

UTFLYKTER, FLERA GÅNGER OM ÅRET

Vi brukar samlas på Västra Villastadens parkering i Kungsbacka, populärt kallad ”Ejdern”. Vid varje aktivitetsbeskrivning anges var samlingsplatsen är, men oftast är det Ejdern.

Adressen är Sjöallén 11.

SAMARBETEN