Bli medlem

Du är varmt välkommen att bli medlem i Kungsbacka Fotoklubb, en klubb för dig som är fotointresserad och vill utveckla ditt fotograferande.

GÅ MED I VÅR FINA FOTOKLUBB

Prova oss gärna genom att komma till ett av våra månadsmöten och upplev vår gemenskap och vad vi förmedlar.

Ett medlemskap kostar per kalenderår:

• För en person 350 kr
  • Extra familjemedlem + 150 kr
  • Studerande 150 kronor
  • För ungdomar 20 år och yngre 100 kronor

För att bli medlem:

Betala in avgiften till klubbens bankgirokonto 5393-1556 eller Swish nummer 1235880984 eller använd QR-kod nedan

• Ditt namn + ev. alla familjemedlemmar
  • Mejladress
  • Postadress
  • Telefonnummer
  • Profilbild till medlemsmatrikeln

FÖRMÅNER - SOM MEDLEM I KUNGSBACKA FOTOKLUBB FÅR DU:​

Medlemsmöten

Medlemsmöten med inbjudna föredragshållare och bildvisningar, samt fototävling ’Månadens bild’

Föreläsningar

Föreläsningar av externa personer med stor kunskap inom fotografi. Men även interna duktiga föredragshållare.

Fotoutflykter

Möjlighet att delta i klubbens olika fotoutflykter. Både kortare och längre.

Temamöten

Möjlighet att deltaga i klubbens temamöten som kan vara olika utbildningar eller diskussioner om bilder.

Utställningar

Möjlighet att delta i olika utställningar, både lokalt och på annan ort.

Tävlingar

Delta i olika nationella och lokala tävlingar ordnade av externa aktörer eller i klubbens egen regi.

Klubblokal

Använd vår klubblokal för egna utskrifter, studiofotografering eller beskära och montera bilder för utställningar och tävlingar.

Medlemskap i RSF

Medlemskap i den rikstäckande organisationen ”RSF” Riksförbundet Svensk Fotografi

Sociala media

Klubbens egen medlemssida på Facebook, en öppen Facebooksida, Instagram eller Flickr används för att dela dina egna bilder bland klubbens andra medlemmar.

FRÅN VÅRA MEDLEMMAR

”Jag gick med för att utveckla mitt fotograferande, få inspiration och framför allt likasinnade nya vänner.”

Maritta Arvidsson

”Jag gick med i klubben för att lära känna nya sätt att använda ljus och dess möjligheter att skapa berättelser.”

Marcus Backhaus

”När jag hållit på att fota i bortåt 60 år och det blivit allt roligare och viktigare för mej så kände jag att det var dags att utvecklas. Då gick jag med i Fotoklubben, för att lära mig mer, kunna utnyttja kameran bättre, få inspiration av andras fina foton och framförallt träffa andra med samma stora intresse.”

Ann-Katrin Karlsson

”Det bästa med klubben är att det finns en stor vilja att dela med sig av sina kunskaper om bild.”

Kristina Eriksson

”Jag gick med för att träffa likasinnade samt att kunna delta på utflykter, utställningar m.m”

Agneta Lindström