Tävlingar

Kungsbacka Fotoklubb deltar regelbundet i olika nationella/lokala tävlingar men arrangerar även interna tävlingar. Var med även du vid dessa inspirerande tillfällen.

Var med och utveckla ditt fotograferande i olika tävlingar

Vi är aktiva i tre årligen återkommande fototävlingar där vi tävlar mot andra klubbar runt om i Sverige: Västsvenska fotoexpon, Riksfotoutställningen och Nordiskt fotomästerskap. Dessutom har vi en del interna tävlingar såsom Månadens bild där vi utgår ifrån olika teman.

Det är naturligtvis frivilligt att delta, och frågan en del ställer sig är om det ens går att tävla i foto? Det gör det absolut. Vi ser tävlandet som ett ypperligt tillfälle att få visa upp sina egna bilder och att få uppskattning och konstruktiv kritik. Som medlem i Kungsbacka fotoklubb betalar klubben dessutom startavgifterna! Kolla i menyn Tävlingar > Tävlingar att deltaga i vilka aktuella tävlingar som klubben sponsrar startavgiften till!

Internationella tävlingar

Internationella tävlingar hittar du via Riksförbundet Svensk Fotografis  hemsida

Årets fotograf

Varje år utnämner vi Årets fotograf utifrån prestationer under föregående år. Poäng ges för utställningar, månadens bild och externa tävlingar. Den fotograf i klubben som har samlat ihop högsta sammanlagda poäng utses till årets fotograf.

Katarina Holmström som du ser på bilden är den senaste Årets fotograf och tillika tävlingsledare för klubben.

Under menyn Tävlingar > Årets fotograf hittar du de senaste 3 årens vinnare.